Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2019

εγώ τραγούδαγα στιχοι

γυρισε πισω μετανιωμενος
γιγαντες στο φουρνο στη γαστρα

Όπως εξήγησε η ίδια, ενώ τις περισσότερες φορές η τοποθέτηση ορίων εξαγριώνει αυτόν που καλείται να μην τα περάσει, ωστόσο εάν ο υπόχρεος να τα τηρήσει κινηθεί με ευελιξία και δημιουργικότητα στο πλαίσιό τους, «θα ανακαλύψει νέους κόσμους, που ούτε καν μπορούσε να φανταστεί ότι υπάρχουν».


εγώ τραγούδαγα στιχοι

Δηλώνοντας χαρούμενη που το γλυπτό της κοσμεί και αυτό με τη σειρά του τον Κήπο των Γλυπτών που όπως σημείωσε αποτελεί «στολίδι» στη Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης που ελκύει χιλιάδες κόσμου, η ίδια απαντώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τόνισε «με ενδιαφέρουν και με εμπνέουν έννοιες που βρίσκονται κοντά σε αυτήν του ορίου, και είναι της υπέρβασης και της έκστασης».


Το ιστορικό του γλυπτού


Υπενθυμίζεται ότι το γλυπτό «Ορίζοντας» της Μάρθας Παναγιωτοπούλου, απέσπασε το πρώτο βραβείο σε διαγωνισμό των Φίλων της Νέας Παραλίας και της Πολιτιστικής Εταιρείας Επιχειρηματιών Βόρειας Ελλάδας το 2016, με θέμα το «όριο».


Το ύψος του γλυπτού, φτάνει τα τέσσερα μέτρα, ενώ είναι κατασκευασμένο από COR – TEN, έναν ειδικό χάλυβα με μεγάλη διάρκεια ζωής.


Τονίζεται ότι η κ. Παναγιωτοπούλου, ζει και εργάζεται στην Αθήνα και συμμετείχε στον διαγωνισμό του 2016, ούσα ακόμα φοιτήτρια Αρχιτεκτονικής του Μετσόβειου Πολυτεχνείου.


Μεταξύ άλλων, η ίδια επισήμανε ότι στόχος της ήταν να δημιουργήσει ένα μη στατικό γλυπτό, το οποίο μεταβάλλεται ανάλογα με τη γωνία από την οποία κάποιος το κοιτά. «Από κάθε θέση που βρίσκεται ο επισκέπτης, βλέπει σε διαφορετικά σημεία τα κενά που δημιουργούνται ανάμεσα στα στελέχη του γλυπτού», επισήμανε, και πρόσθεσε ότι στην ίδια λογική εντάσσεται και το υλικό που χρησιμοποιείται στο γλυπτό, το οποίο διαβρώνεται και αλλάζει μορφή με τον χρόνο.


Επισημαίνεται ότι η κ. Παναγιωτοπούλου, ξεκίνησε τις δηλώσεις της, με της εξής φράσεις: «Δεν καταλαβαίνουν πώς κάτι, ενώ περικλείει μέσα του αντίρροπες δυνάμεις, συμφωνεί με τον εαυτό του», Ηράκλειτος και: «Το όριο δεν είναι αυτό στο οποίο κάτι σταματά, αλλά, όπως είχαν ήδη αναγνωρίσει οι Έλληνες, το όριο είναι εκείνο απ’ όπου κάτι αρχίζει να εκδιπλώνει την ουσία του», Martin Heidegger.


Στον Κήπο των Γλυπτών, στη φάση της κατασκευής του, τοποθετήθηκε μετά από χρησιδάνειο το γλυπτό «3 κύκλοι» του Γιώργου Ζογγολόπουλου. Το 2014 στο πλαίσιο της δράσης Paraliart 1 που διοργάνωσε ο σύλλογος «Οι Φίλοι της Νέας Παραλίας» σε συνεργασία με τη «Θεσσαλονίκη – Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας 2014» εγκαταστάθηκε το γλυπτό «ΚΥΜΑ» του τότε φοιτητή Γιάννη Δελλατόλα. Τον Ιανουάριο του 2016 με τη συνδρομή της Πολιτιστικής Εταιρίας Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος εγκαταστάθηκαν με χρησιδάνειο προς τον Δήμο Θεσσαλονίκης δύο γλυπτά, το «Invitation» του Μαρκ Χατζηπατέρα και το «Χωρίς τίτλο» του Μιχάλη Κατζουράκη.


Σχετικά με τον διαγωνισμό που έγινε το 2016, με θέμα το «όριο», υπενθυμίζεται ότι αυτός απευθυνόταν σε φοιτήτριες και φοιτητές των Σχολών Καλών Τεχνών και Αρχιτεκτονικής, ενώ κατατέθηκαν 25 προτάσεις. Η κριτική επιτροπή συνεκτιμώντας την ποιότητα των προτάσεων, επιπλέον των τριών βραβείων και ισάριθμων επαίνων που προέβλεπε η προκήρυξη απένειμε επιπλέον και τέσσερις επαίνους.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου