Σχεδόν καθημερινά μετά το Νοέμβριο το Μέγαρο Μαξίμου και το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης υποστηρίζουν πως το 95% των προαπαιτούμενων της δεύτερης αξιολόγησης έχει κλείσει και πως απομένει ένα 5% για να οριστικοποιηθεί η συμφωνία.
ενδικοφανησ διοικητικη προσφυγη
ηλεκτρικο αμαξιδιο τιμες
Αυτό όμως δεν επιβεβαιώνεται από την πλευρά των δανειστών αφενός διότι θεωρούν πως πολλά ζητήματα εξ αυτών που η Ελλάδα εμφανίζει ως ταχτοποιημένα ακόμη τελούν σε εκκρεμότητα, αφετέρου διότι οι ίδιοι προσεγγίζουν την αξιολόγηση ως «μια ζώσα διαδικασία που διαρκώς εμπλουτίζεται με δεδομένα».
Ως παράδειγμα μπορεί κανείς να φέρει τα προαπαιτούμενα της δεύτερης αξιολόγησης. Αυτά αρχικά – το Μάιο του 2016- είχαν προσδιοριστεί σε 48. Ωστόσο, στους μήνες που μεσολάβησαν οι σχετικές υποχρεώσεις εμπλουτίστηκαν μέσα από τη διαδικασία της αξιολόγησης.
Εάν υιοθετήσει κανείς την - υπεραπλουστευτική - κυβερνητική θέση πως έχει εκπληρωθεί το 95% των προαπαιτούμενων τότε αυτό σημαίνει πως τα 45 από τα 48 μέτρα ορόσημα του προηγούμενου Μαΐου έχουν υλοποιηθεί. Τα πράγματα ωστόσο δεν είναι έτσι, διότι πέραν από τις γνωστές εκκρεμότητες σε δημοσιονομικά, εργασιακά, ενεργειακά και τις αποκρατικοποιήσεις έχουν ανακύψει ακόμη πολλά θέματα που εκτός από τους δανειστές αναγνωρίζονται ως ανοικτά και από τις υπηρεσίες των υπουργείων που εμπλέκονται στη διαπραγμάτευση.
Στον αέρα ο βασικός κορμός
Τα ίδια τα προαπαιτούμενα που τελούν σε εκκρεμότητα δείχνουν πως δεν αποτελούν την «ουρά» αλλά το βασικό κορμό των μέτρων που θα κρίνουν τη δεύτερη αξιολόγηση. Σύμφωνα με το αναθεωρημένο Μνημόνιο - τελικό προσχέδιο του οποίου δόθηκε στη δημοσιότητα στα τέλη Νοεμβρίου - τα προαπαιτούμενα της νέας χρονιάς συνίσταται στα εξής:
- Στην ολοκλήρωση του «εξορθολογισμού των ειδικών μισθολογίων (ενστόλων, ΕΣΥ και καθηγητών) που θα οδηγούν σε «πάγωμα» δώρων και βαθμών για όσους αποστρατεύονται.
- Να εισαχθεί νέο μόνιμο σχεδίου κινητικότητας στο Δημόσιο.
- Να νομοθετηθεί το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2017-2020 (θα ακολουθήσει τον Απρίλιο το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2018-2021).
- Στην παροχή επαρκών πόρων για αποτελεσματική λειτουργία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
- Στην υιοθέτηση ενοποιημένου σχεδίου δράσης για την πάταξη της αδήλωτης εργασίας και εναρμόνιση των πλαισίων μαζικών απολύσεων και βιομηχανικής δράσης και συλλογικές συμβάσεις με τις καλύτερες πρακτικές της ΕΕ.
- Στη σταδιακή εφαρμογή του σχεδίου για το εγγυημένο ελάχιστο εισόδημα.
- Στη τροποποίηση του νομικού πλαισίου για εξωδικαστική διευθέτηση των οφειλών με λεπτομερείς προβλέψεις.
- Να συμφωνηθεί οδικός χάρτης για την απελευθέρωση των «προστατευμένων» δραστηριοτήτων των μηχανικών.
- Στη βελτίωση των συνθηκών πρόσβασης για εναλλακτικούς προμηθευτές και ουσιαστική αύξηση των διαθέσιμων ποσοτήτων.
- Στην ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία του σχεδιασμού αγοράς που υπάρχει στο μοντέλο της ΕΕ για την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας.
- Να υιοθετηθεί νομοθεσία για την ενίσχυση της θεσμικής, οικονομικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας.
- Να υιοθετηθεί προεδρικό διάταγμα που θα ορίζει το σύστημα ηλεκτρικών μητρώων (e-dockets) για ηλεκτρονικές δημοπρασίες.
- Να αποτιμήσει το ΤΑΙΠΕΔ τα στοιχεία ενεργητικού των περιφερειακών αεροδρομίων και λιμένων και θα μεταβιβάσει στο νέο Ταμείο εκείνα που δεν σχεδιάζει να αναπτύξει.
- Να συσταθεί σε σώμα το διοικητικό συμβούλιο του Υπερταμείου Ιδιωτικοποιήσεων.
- Να συμφωνηθεί η διαδικασία βάσει της οποίας θα καθοριστεί η εξαίρεση των εναπομεινάντων χαρτοφυλακίων ακινήτων και κρατικά ελεγχόμενων επιχειρήσεων που δεν θα μεταφερθούν στο Ταμείο.
- Να τροποποιηθεί και να εφαρμοσθεί το νομικό πλαίσιο για τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων.
- Να τροποποιηθεί η νομοθεσία για ζητήματα που αφορούν σύγκρουση συμφερόντων των μελών του διοικητικού συμβουλίου της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
- Να εφαρμοστεί το νέο νομικό πλαίσιο για τα κτηματολογικά γραφεία σε όλη την επικράτεια.
shell βιπε πατρα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου